Post-MBO eCommerce

Post-MBO eCommerce

Eerste post-MBO cursus Vandaag, 9 juli 2015, zal niet meteen in de boeken verschijnen als gedenkwaardige dag in de Nederlandse economische geschiedenis. Toch is dat het geval, als u me deze melodramatische woorden wilt vergeven. Op deze datum wordt namelijk aangekondigd dat er een heuse Post-MBO cursus eCommerce het daglicht…

Lees verder

Retail-leegloop

Retail-leegloop

Deze week viel mijn oog op een artikel met enkele statistische gegevens uit het voorbije kwartaal. Ik zal deze gegevens even opsommen: De detailhandelsverkopen zijn met 16% gestegen; De winkel leegstand is met 50% gestegen van 6% naar 9%; Detailhandel in Europa groeit met 14% naar €424 miljard per jaar;…

Lees verder

Verdienstelen als kunst

Verdienstelen als kunst

Naast de vraag wat er zoal verdiensteld kan worden (nagenoeg alles dus) is er ook de vraag hoe je de prijs kunt bepalen van elke dienst en vervolgens hoe je er zeker van kan zijn dat die prijs voldoende is. Kortom, prijs en marge van het verdienstelen…Verdienstelen als kunst! Bij…

Lees verder

Verdienstelen (2)

Verdienstelen (2)

In mijn vorige column heb ik het begrip ‘verdienstelen’ geïntroduceerd. Nou, dat heb ik geweten… Voorstanders en tegenstanders, producten versus diensten, Nederlands of verstoethaspelen. Ik kreeg kortom een beste stapel reacties. Normaal heb ik altijd netjes op tijd mijn wekelijkse column af maar dit keer lukte dat dus niet. Ik…

Lees verder

Verdienstelen?!

Verdienstelen?!

Traditioneel richt eCommerce zich op de verkoop van producten. De tegenhanger hiervan is het zogeheten ‘verdienstelen’ (lijkt qua uitspraak op ‘verhaspelen’, wat ook wel weer toepasselijk is). Hierbij worden alle elementen van de verkoop van producten vertaald naar een of andere vorm van dienst. En met ‘alle elementen’ wordt dan…

Lees verder
Page: 3 of 6
123456