Als columnist schrijf je niet alleen, je leest ook graag columns en artikelen van collega’s. Het vakgebied eCommerce geeft een fantastische hoeveelheid leesmateriaal van halve goeroe’s, betweterpredikers en zelfbenoemde specialisten die het voor elkaar krijgen om bijna alle planken geheel of gedeeltelijk mis te slaan. Bewust, nota bene! En voor deze…
eCommerce
eCommerce
Adwords is luie marketing
Google is in Nederland de onbetwiste marktleider als zoekmachine. Dat is plezierig voor webshops want dan hoef je niet al te veel na te denken waar je moet adverteren. Als je adverteert met AdWords bereik je 90% van je doelgroep. En daar gaat hem om bij marketing. Toch? Of toch…
5 maal lering trekken uit V&D-debacle
Alle experts buitelen over elkaar heen om het debacle van V&D te bespreken. En ja, achteraf is het makkelijk de koe in z’n kont te kijken. Dus laat al die commentaren maar en laten we leren van de fouten van V&D. Daar hebben we meer aan dan al die beschouwingen…
Certificering voor de elite
In de vorige column sprak ik over ‘Waanzinnige Certificering’ en waarom die overbodig en zelfs misleidend is. Tenminste, als de Autoriteit Consument en Markt (ACM) haar werk naar behoren zou doen. Zelfs twee jaar na invoering van de ‘Wet Verkoop op Afstand’ is door de ACM nog steeds geen onderzoek…
Waanzinnige certificering
Het schuimslag en de malafide webshops groeien de consument als paddenstoelen boven het hoofd. Recent onderzoek leert dat circa 25% van de consumenten wordt bedonderd door ‘Verkoop op Afstand’ oftewel eCommerce. De verschillende soorten wetgeving per EU-land noopten tot een integrale aanpak waarop wetgeving per 13 december 2013 door het…