Key Performance Indicator – fabels

Key Performance Indicator – fabels

Als columnist schrijf je niet alleen, je leest ook graag columns en artikelen van collega’s. Het vakgebied eCommerce geeft een fantastische hoeveelheid leesmateriaal van halve goeroe’s, betweterpredikers en zelfbenoemde specialisten die het voor elkaar krijgen om bijna alle planken geheel of gedeeltelijk mis te slaan. Bewust, nota bene! En voor deze…

Lees verder

Adwords is luie marketing

Adwords is luie marketing

Google is in Nederland de onbetwiste marktleider als zoekmachine. Dat is plezierig voor webshops want dan hoef je niet al te veel na te denken waar je moet adverteren. Als je adverteert met AdWords bereik je 90% van je doelgroep. En daar gaat hem om bij marketing. Toch? Of toch…

Lees verder

5 maal lering trekken uit V&D-debacle

5 maal lering trekken uit V&D-debacle

Alle experts buitelen over elkaar heen om het debacle van V&D te bespreken. En ja, achteraf is het makkelijk de koe in z’n kont te kijken. Dus laat al die commentaren maar en laten we leren van de fouten van V&D. Daar hebben we meer aan dan al die beschouwingen…

Lees verder

Certificering voor de elite

Certificering voor de elite

In de vorige column sprak ik over ‘Waanzinnige Certificering’ en waarom die overbodig en zelfs misleidend is. Tenminste, als de Autoriteit Consument en Markt (ACM) haar werk naar behoren zou doen. Zelfs twee jaar na invoering van de ‘Wet Verkoop op Afstand’ is door de ACM nog steeds geen onderzoek…

Lees verder

Waanzinnige certificering

Waanzinnige certificering

Het schuimslag en de malafide webshops groeien de consument als paddenstoelen boven het hoofd. Recent onderzoek leert dat circa 25% van de consumenten wordt bedonderd door ‘Verkoop op Afstand’ oftewel eCommerce. De verschillende soorten wetgeving per EU-land noopten tot een integrale aanpak waarop wetgeving per 13 december 2013 door het…

Lees verder
Page: 1 of 6
123456