eMarketingDe voornaamste focus van een webshopeigenaar is Marketing. Marketing in een webshop wijkt echter sterk af van ‘traditionele’ marketingtechnieken. In de cursus eMarketing ligt daarom de nadruk op marketingtechnieken die vooral gebruikt worden voor en door webshops. Daarnaast worden vrijwel alle offline marketinginstrumenten genoemd die aanvullend kunnen zijn.

Het doel van de cursus is vooral bekendheid krijgen met beschikbare marketingtechnieken en hoe die kunnen worden ingezet door webshops. Daarbij zullen sommige marketingtechnieken diepgaander worden besproken dan andere. Deze worden bij ‘Inhoud’ weergegeven met een *.

Daarnaast wordt besproken hoe campagnes worden opgezet, hoe A/B-testen werkt en welke analyse- en statistiektechnieken ter beschikking staan.

Hoe en in welke samenhang binnen uw webshop de beschikbare marketing en budgetten wordt ingezet is een individuele zaak. Onze docenten en coaches kunnen cursisten bijstaan bij de opzet en samenstelling van hun marketingplan en campagnes. Via fora in het cursusportaal staan docenten klaar voor verdere (individuele) begeleiding.

Voor wie?

Voor cursisten die deze cursus willen doen is geen specifieke vooropleiding nodig. Kennis of ervaring met marketing kan makkelijk zijn maar is niet nodig. De cursus zelf bevindt zich op MBO-niveau. Daar waar vaktermen behandeld worden en desondanks (nog) onbekend zijn kan een beroep worden gedaan op docenten binnen het leerportaal.

Van cursisten wordt verwacht dat zij op basis van de verkregen kennis op onderzoek uitgaan naar hulpmiddelen die horen bij de diverse marketinginstrumenten die worden besproken. Bij het onderwerp Video’s krijgen cursisten de opdracht verschillende films te analyseren. Hiervoor is het noodzakelijk dat uw apparatuur en software hiertoe in staat is.

Er worden geen specifieke eisen gesteld aan hard- of software voor het volgen van de cursussen.

Inhoud

  • eMail marketing
  • eBook
  • Affiliate marketing
  • Webvertisement
  • Adwords
  • Advertorial
  • Referral marketing
  • Loyalty programma’s
  • Webinars
  • Videoproductie
  • eLearning
  • Advertenties
  • Printed media
  • Banners, Vlaggen & posters
  • Beurzen
  • Telefonische acquisitie
  • Public Relations
  • Sponsoring
  • Radio en Televisie
  • Campagne management
  • A/B-testing
  • Statistiek en analyse
  • Social Media marketing

Gegevens

De studiebelasting bedraagt ongeveer 18 uur. Lidmaatschap van het cursusportaal is gratis.
De cursus is onbeperkt en 24/7 beschikbaar en vereist alleen een internetverbinding.
Binnen het cursusportaal zijn fora beschikbaar voor contact met docenten en medecursisten.
De cursus wordt regelmatig ge-update en ook updates zijn gedurende het lidmaatschap van het cursusportaal onbeperkt beschikbaar.

De kosten voor deze cursus bedragen € 695,00 exclusief 21% BTW.

Opmerkingen

Deze cursus is vooral geschikt voor mensen die direct oof indirect te maken hebben of te maken krijgen met marketing binnen een of meerdere webshops en/of opvolging ervan.

Het doel van de cursus is bekend te worden met marketinginstrumenten die ter beschikking staan en hoe deze kunnen worden ingezet voor de webshop of binnen het geheel van een marketingcampagne.

Reviewing en coaching van marketingplannen en begeleiding bij de uitvoering is mogelijk tegen een geringe vergoeding. Alle gegevens over de webshop, marketing en marketingplannen worden strikt vertrouwelijk behandeld en zullen door 4U Training nooit aan derden worden verstrekt zonder voorafgaande toestemming.

 

Cursus volgen